piątek, 29 czerwca 2012

Domek z kartonu dla figórek z kinder-niespodzianek

Witam na moim blogu. Pierwszy mój post zacznę od relacji fotograficznej krok po kroku z wykonania domku z kartonu który zrobiłam dla moich dzieci.


Wycinamy z kartonu prostokąty na ściany i podłogę. Ja zrobiłam podłogę o wymiarach 18/21cm, ściana dłuższa 21/11, krótsza 18/11cm.

Ołówkiem zaznaczamy drzwi i okna przed wycięciem.

Nożykiem modelarskim ( może być budowlany ) wycinamy okna i drzwi.

Pilnikiem do paznokci ( zamiast pilnika możecie użyć papieru ściernego 120 - 180, kupicie go w sklepie budowlanym ) ścieramy nierówności z wycięcia okien i drzwi. Robimy to z zapasem by łatwo się otwierały, i by było miejsce na olejenie ich papierem.

Taśmą papierową na próbę sklejamy domek by sprawdzić czy wszystkie ściany dobrze się schodzą. Jeżeli zachodzi potrzeba to jeszcze docinamy lub lekko dopiłowujemy.

Przymierzamy dach i w zależności jak niski/wysoki wam się podoba to takie trójkąty wycinacie.

Ja zrobiłam wysoki dach.

Teraz komin. Zwijamy prostokąt z kartonu i sklejamy taśmą.

Nożykiem modelarskim docinamy pod kontem by pasował do dachu.


Wycinamy z białych kartek oklejki do elementów domku, tak aby okleić je z obu stron.


Przygotowujemy klej. Jeżeli nie chcecie bawić się w gotowanie możecie użyć wikolu lub innego kleju do tapet lub papieru. Ja ugotowałam klej z mąki pszennej.

Klejem smarujemy powierzchnię na którą przyklejamy, a także papier i kleimy mokre na mokre.

Tu już oklejone i wyschnięte elementy. Za krótko potrzymałam je przyciśnięte książkami i troszkę się mi wygięły.

Taśmą przyklejamy delikatnie ze sobą elementy.

Przygotowujemy krótkie paseczki do sklejania elementów ze sobą i oklejania brzegów.

Tu etap sklejenia podłogi i dwóch ścian.

Tak wygląda sklejony cały domek. Oklejamy oczywiście brzegi kartonu by były gładkie i się nie strzępiły.

Dokleiłam klamkę do drzwi.

Białą farbą akrylową prawie w ogóle nie rozrobioną z wodą robimy strukturę dachówki. Farby takie możecie kupić w sklepie plastycznym. Idealnie nadają się na wykończenie domku, ponieważ po wyschnięciu są śliskie i nie brudzą rąk tak jak plakatówki czy akwarela.

A tu gotowy domek pomalowany farbami akrylowymi. Przed pomalowaniem dachu poczekać aż dachówka wyschnie.

Figurki z Kinder-niespodzianek bawią się w domku :)


1 komentarz: